نقدی منصفانه بر افکار و گفتار شیخ علی اکبر تهرانی و نوه اش زهرا تهرانی

مروری بر انحرافات شیخ علی اکبر تهرانی

شیخ علی اکبر تهرانی چند سالی است که دارد در تهران کلاس برگزار می کند و متاسفانه طرفداران زیادی هم پیدا کرده. اما او لابلای حرف های خوب که می زند، حرف های منحرف و دروغی هم می گوید که تشخیصش برای شاگردان و عوام سخت است. ما در این ,وبلاگ در فضایی کاملا منصفانه، به نقد صحبت ها و مطالب او می پردایم
از دیگر دوستان عزیز هم که مستندات خوبی دارند خواهش می کنیم که برای ما ارسال کنند.
ehsan805@gmail.com

بایگانی
  • ۰
  • ۰

با سلام خدمت شما دوستان عزیز

کمتر کسی در فضای مجازی و سخنرانی ها، به نقد سخنان و انحرافات شیخ علی اکبر تهرانی که سالهاست در تهران به اصطلاح کلاس اخلاق دارد ، پرداخته است. در این پست، یک سخنرانی که توسط یکی از اساتید مهدویت کشور ایراد شده است را برای شما می گذاریم تا با دانلود آن، به ذره ای از افکار و حرف های شیخ علی اکبر تهرانی پی ببرید

قضاوت با خود شما


برای دانلود سخنرانی کلیک کنید.

نظرات (۱۶)

سلام و عرض ادب

خدا توفیقاتتان را زیاد کند.

با عرض سلام و ادب

شنیدیم. جالب بود دست شما درد نکند.

ان شا الله ادامه اش را هم بشنویم.

در وبلاگ یا فاطمه به این مطلب لینک داده می شود.

التماس دعا

سلام من سخنرانیهای استاد بزرگوار را شنیده ام و بسیار استفاده ام کرده ام و به یقین عرض میکنم ایشان یکی از دلسوزان اسلام میباشند که عمر بابرکتشان صرف دین نموده اند  .  الله نگهدارشان
پاسخ:
سلام
با ادعاهای این فرد چه می کنید؟؟؟
سلام دوست عزیز به هرحال جوانان زیادی ازشهرهای مختلف جذب جلسات سمعی وبصری استاد درحجم گسترده شده اند من نظرم اینه ما ایشون رو به عنوان یک عالم دینی میشناسیم وتخریب ایشون از این طریق جالب نیست این جلسه درتهران برگزارمیشود .وچون موضوع شخصی نیست باید مردانه رودر رو با حضور کارشناسان مجرب مورد نقدو برسی قرار بگیره  .               التماس دعا
پاسخ:
سلام
می شود بگویید کدام عالم دینی، چنین حرفهایی می زند؟
کدام عالم دینی چنین ادعاهایی می کند؟
هر جا حرفهای انحرافی زده می شود، باید نقد کرد
و اسم این تخریب نیست
اقا سلام ما هرچی دانلود می کنیم نمی شود
پاسخ:
سلام
لینک درست است
این را آزمایش کنید
http://s3.picofile.com/d/1b74aaa1-1128-4427-9ca4-142881344948/enherafate_shekh_akbar_tehrani.mp3
سلام دانلود میشه اما پخش نمیشه.به ادرسی هم که گفتید رفتیم اما نشد
باسلام
به دوستمون آقای اکبرزاده عرض میکنم شمااول ثابت بفرماییدایشان عالم دینی هستند! بعد معترض شوید!
میشه بفرماییدایشان ازمحضرکدامیک ازفقهاومراجع عظام تلمذ کردند؟
کدامیک ازعلما وفقها ایشان راموردتاییدقرارداده اند؟
چه دروسی راو طی چه مدتی فراگرفته اند؟
بنده خدا تاکی باید سرمان را شیادان کلاه بگذارند؟
کسی که درمقام افتاء نشسته! آن هم کاملا ظالمانه نه عادلانه! وفتوا میده که اگرکسی نمازقضا داشته باشه نمی تونه نمازمستحبی بخونه! فتوایی که ازصدراسلام تاکنون ازهیچ مرجع وفقیهی شنیده نشده! واین فتوا دربحث روزه واجب جاری است، وسایرحرفهای خنده داری که زده ومی زند!چطوربدون تعقل هرخزعبلاتی که می بافد ومی گویدرا می پذیرید؟؟؟!
بهتره درباره این عالم نما قدری تحقیق کنیدکه کیست وچه کاره بوده وچگونه به اینجا رسیده؟؟؟ وبرجای بزرگان علما وفقهایی که باخون دل درس خوانده ومهذب شدند، غیر حق تکیه زده واسباب انحراف مردم رو فراهم میکنه!
وی درخیابان قصردشت پیراهن دوزی داشت ومنزلش هم بالای مغازه! دردهه 60 هنوزامام راحل درقیدحیات بودند شروع کرد درمنزلش شبهای جمعه آبگوشت به خلائق می داد، عبایی بردوش انداخته هرهفته ازروی اصول کافی فارسی احادیثی رو قرائت می کرد! کم کم به مردم گرسنه ای که بیشتربه هوای آبگوشت دورهم جمع می شدندافزوده شدتاجایی که منزلش رابه خیابان مالک اشترنرسیده به خوش انتقال دادوچون ازقبل جلسات وعوامفریبی وضع مالی بهتری بهم زد آبگوشت او به جوجه کباب تبدیل شد!
سرگذشت این عالم نماو عارف نمای شما چنینه برادر!
وای برمردم جاهل وعوامی که هر چرندی را که وی می بافدبدون کوچکترین تحقیق وبررسی چشم بسته می پذیرند وای وای وای!!!!
سلام خیلی ممنون برادر زیاد از این سخنرانی ها بزارید
جوانان دل پاک و ساده در دام چنین افرادی نیفتن
خدا همه را به راه راست هدایت بفرماید
این شیاد علی اکبر تهرانی و نوه اش زهرا شریفی صبح روز 12 اسفند ساعت 6 صبح توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند و الان در زندان اوین بازداشت هستند.
سلام خدمت حقیقت جویان. بنده هم از نزدیک ایشون رو دیدم هم تو کلاسشون رفتم نمیگم معرکه ست و مشکلی ندارند که خودشون هم همچین ادعایی ندارند. اما با یقین کامل میگم این سبک ترویج دین با شجاعت و استحکام و مستند در این زمان فقط مختص شخص ایشونه . خدا هم شاهده که خیلی نکات ریز و ظریفی از ایشون در دین یاد گرفتم که هیچ جای دیگه یاد نگرفتم چون دین رو همونجور که اءمه فرمودند از حدیث مستقیم خود اءمه به مردم یاد میدن. این بازیهایی هم که اخیرا راه افتاده کار دو دسته دشمنیه که همیشه داشتن. یکدسته از سارت انگلیس بودن که همیشه میومدن تو جلسه و دنبال ایجاد  تفرقه و دو دستگی بودن دسته ی دیگر هم از وزارت اطلاعات چون ایشون همیشه صزاحتا برای خدا اونجا که در کار مسئولین خطا میدید بیان میکرد. به هر حال امام زمان تشریف میاره و مشخص میشه کیا روسیاهن و رو کیا روسفید. خدا هرکس رو که خالصانه در راه دین زحمت میکشه حفظ میکنه. شما همین الان برید اپارات سخنرانیهای ایشون رو ببینید دیگه خودتون قضاوت کنید حرفشون دینیه یا غیر دینی 
  • پارسا پیشوایی
  • با عرض سلام خدمت شما عزیزان ، در جامعه کنونی که هجمه دشمنان به اعتقادات جوانان ما به روشهای گوناگون و حتی با همسو نشان دادن خودشان با اعتقادات ما و از پشت خنجر زدن صورت می گیرد جوانان ما باید با چشمی باز و هوشیارانه هر فرد یا گروه یا ادعایی را به راحتی قبول نکرده و درباره آن تحقیق کنند جوانان تشنه راه هدایت و سعادتند اما با هر آبی نمی توان تشنگی را برطرف کرد.
    در جواب اقای تهرانی و ادعای ایشان مبنی بر عصمت می توان دلایل محکمی را ارائه اما فکر نمی کنم ایشان با شیوه استدلال غیر منطقی که دارند قبول کنند اما بنده برای روشن شدن ذهن جوانان عزیز این چند مطلب را می گذارم.
    امام رضا علیه السلام در حدیث طولانی که از امامت سخن گفته اند در قسمتی ار آن به مسئله عصمت اشاره می کنند: به درستی که امامت ، منزلت پیامبران و ارث اوصیاء و خلافت خدا و رسول خدا است در قسمتی دیگر می فرمایند:«الامام مطهر من الذنوب و المبراء عن العیوب» امام از گناهان پاک و از عیوب مبراست.
    باز می فرمایند: «فهو معصوم معید، موفقُ مسدد، قد امن من الخطایا و الزلل و العثار یخصه الله بذالک لیکون حجته علی عباده و شاهده علی خلقه و ذالک فضل الله یؤتیه من یشاء و الله ذوالفضل العظیم.»
    در این حدیث امام رضا علیه السلام می فرمایند: امام نه تنها از گناهان پاک بلکه حتی از خطا و لغزش نیز به دور می باشد، و همین برای رد این آقا کافی است، چون ایشان حتی عفت را در کلام نیز رعایت نمی کنند و با الفاظی چون احمق، الاغ، بی شعور به منتقدان خود خطاب می کند.
    اما دلیل دیگر در رد عصمت برای ایشان: مرحوم صدوق به سند خود از ابن ابی عمیر نقل می کند که گفت: نشنیدم در مصاحبتم با هشام بن حکم چیزی بهتر از کلام او درباره علت عصمت امام، سوال کردم امام معصوم است؟ گفت بله. پرسیدم عصمت از چه راهی شناخته می شود؟ گفت: همه گناهان به چهار صورت شکل می گیرد که پنجمی ندارد، حرص، حسد، غضب و شهوت که همه اینها از امام دور است. اما، حرص ندارد زیرا دنیا زیر انگشتر اوست (یعنی او بر تمام کائنات ولایت دارد)
    اما حسد: حسادت به شخص مافوق صورت می گیرد و کسی برتر از امام نیست.
    سوم غضب نمی کند الا برای خدا.
    چهارم از شهواتش پیروی نمی کند و دنیا را بر آخرت ترجیح نمی دهد.
    اما این جنابی که ادعای عصمت کرده اند شرط قبولی توبه را بوسیدن خود دانسته اند و دیگر مواردی که ایشان جزء دین بیان کرده و از خود فتوی صادر کرده اند بدون اینکه دلیل عقلی یا نقلی و آیه ای دال بر حرف خود داشته باشند.
    منبع: شرحی بر بحث امامت مرحوم خواجه نصیرالدین طوسی (کتاب پیشوای پارسایان از محمد حسن فلاح)
    سند روایت:
     اصول کافی جلد 1 ص 203
    علل الشرایع جلد1 ص 204
    🔸🔸🔸

    اخیرا یک فایل صوتی از سخنرانی احتمالا یک روحانی در نقد سخنرانیهای جناب استاد شیخ علی اکبر تهرانی در فضای مجازی تکثیر شده . در انتهای این سخنرانی شخص گوینده که دقیقا از نام و نشانی ایشان اطلاعی نداریم ، از شاگردان جناب استاد دو سوال پرسیده اند اول اینکه جناب شیخ روایتی نقل می کنند از یک نمازگزار که در قنوتش به فرعون اهانت کرد و حضرت رسول ناسزای این مرد را مورد تائید خدا دانست و خداوند آنرا به مثابه یک ذکر پذیرفتند، شخص گوینده در سند این روایت شک کرده وجناب استاد را جاعل معرفی نموده اند . وبرای تخریب چهره ی این استاد عظیم الشان سند این روایت را طلب کرده اند.

    لازم به ذکر است که گوینده آنچنان به جعل این روایت مطمئن است که از قبل حکم را صادر کرده و از شاگردان می پرسد استاد شما این روایت را از کجا آورده اند؟
     دومین پرسش گوینده اینست که  در سخنرانی ، جناب استاد  فرمودند نصف دین خواب است . این ینی چه ؟ 

    از شاگردان در خواست کرده اند فقط به همین دو سوال پاسخ دهید تا روشن شود ایشان چگونه استادیست. 

    👈👈 نخست آنکه باید گفت نه تنها این سوال بلکه تمامیِ اینگونه شبهات جواب منطقی و عقلانی دارند،  نه به دلیل آنکه سوالات پیش پا افتاده و ایرادات بنی اسرائیلی است خیر، بدلیل آنکه اگر روز به روز به خیل عاشقان و شاگردان استاد بزرگوار افزوده می شود ، قطعا دلیلی جزعقلانی بودن سخنان آن بزرگوار دلیل  دیگری نمی توان یافت وباید به کسانی که اتفاقا می بایست اینگونه کلاسها و جلسات را تشویق نمایند لکن شمشیر مخالفت با اینگونه هیأتها را از رو بسته اند گفته شود براستی شمایان در پی کسب رضایت چه کسانی هستید که اینگونه در جمع کردن بساط قرآن و اهل بیت شتابان و مسرید؟ و اینکه ، تا چه اندازه به موفقیت خود امیدوارید؟

    👈نخست اصل حدیث 
    روزی یک عرب تازه مسلمان نماز صبح را به پیامبر گرامی اقتدا کرد رسول خدا صلی الله علیه و اله سوره و النازعات را قرائت میفرمودند تا به اینجا رسید که خداوند از قول فرعون سرکش می فرماید: أنا ربکم الاعلی! عرب تازه مسلمان از جسارت فرعون خشمگین شده و ظاقت نیاورد و از روی پاکی و صداقت و تعصب دینی در حال نماز گفت : "کذب ابن الزانیه" !بعد از نماز اصحاب شروع کردند به ملامت وی و سرزنش او در این حال جبرییل وحی آورد که خداوند سلام می رساند و می فرماید به مردم بگو او را ملامت نکنند چرا که من کلام او را چون از روی پاکی و صداقت بود تسبیح و تهلیل نوشتم.

    اکنون سند
    روض‌الجنان و روح‌الجنان فی تفسیرالقران که تفسیر ابوالفتوح رازی هم خوانده می‌شود نوشته حسن بن علی بن محمد خزاعی نیشابوری رازی، معروف به جمال‌الدین ابوالفتوح رازی از متکلمان شیعه امامیه در قرن ششم هجری جلد 7 صفحه 33.

    👈👈دوم 
    نصف دین ، خواب
    برای پاسخ به این شبهه ابتدا باید دین را معنی کنیم . طبق تعریف دین واژه ای است عربی که در لغت به معنای اطاعت و جزا و ... آمده، و اصطلاحاً به معنای اعتقاد به آفریننده ای برای جهان و انسان، و دستورات عملی متناسب با این عقاید می باشد. از اینروی، کسانی که مطلقاً معتقد به آفریننده ای نیستند و پیدایش پدیده های جهان را تصادفی، و یا صرفاً معلول فعل و انفعالات مادی و طبیعی می دانند "بی دین" نامیده می شوند. 

    با توجه به مفاد قرآن و نقش خواب و رویا در زندگی و معشیت افراد و انبیا انجا که خداوند در خواب بسیاری از بندگانش را آزموده و یا مسیری را روشن کرده و امری را قاطعانه خواستار شده ، باید گفت در برخی موارد کل دین خواب است ؛

     بعنوان مثال خواب حضرت ابراهیم. 
    فرمایش استاد هم که فرمودند نصف دین خواب است ، ناظر به همین موضوع بوده و اشاره ای به فرد عادی و انبیا و اولیا نکردند.

     چنانکه شرابریز سلطان در سوره حضرت یوسف پیغمبر نبودند اما رویا ی صادقه دیدند و همچنین عزیز مصر. و اما خواب در کلام معصومین برای مومن:
    امام صادق علیه السلام می فرماید:
    رَأْیُ الْمُؤْمِنِ وَ رُؤْیَاهُ فِی آخِرِ الزَّمَانِ عَلَی سَبْعِینَ جُزْءاً مِنْ أَجْزَاءِ النُّبُوَّةِ؛
    رأی و رؤیای مؤمن در آخرالزمان، بر هفتاد جزء از اجزای نبوت است.

    پیرامون خواب توضیحات جامعی در کانال پاسخ به شبهات داده شده و نیازی به تکرار آن در مقال نیست لکن مختصراً معروض میداریم اعتقاد قطعی و البته منطقیِ جناب شیخ علی اکبر تهرانی اینست که هر خوابی حجت نیست و اگر خوابی الهی و مورد تایید قرآن دیده شد صرفا برای شخص بیننده حجت است و لزومی برای پیروی وقبول سایرین نمی باشد. 

    @fakhre_anbiya
    سلام میشه توضیح بدین این چیه تاقضیه براماهم روشن بشه بدونیم چی درست چی غلط التماس دعا
    سلام علیکم
    عزیزان برا چی خودتون رو دارید خسته میکنید اونی که اهل دین و دین شناسی باشه خودش میفهمه که چی درسته چی غلط میخواهید چی رو ثابت کنید عوض این که بیایید قضیه رو حل کنید دارید دشمن تراشی میکنید چی بشه مثلا?! 
    تو این حکومت اونقدر  به اسم دین حق الناسها خورده شده که  مردم از دین رانده شدن که شیخ بنده خدا که اصن به شمارش نمیاد ول کنید تو رو خدا.خدا به حق است.یا علی مدد
  • سید محمد علی اصغر حسنی
  • السلام خدمت دوستان. خدا خودش این شیخ را  از تکبر غرور خودبینی  نجات دهد واین شیخ صدرصد دردوران زندگی کمبود محبت وتوجه داشته است  و سعی میکرده تا کنون جلب توجه کند خدا شفا دهد او واطرافیانشا
    باسلام به دوستان 
    باور و گوش داددن و پذیرفتن هرچیز بستگی به زمینه فکری و مطالعاتی شخص دارد مطمئنا اگر صحبت ساده و هلطی عنوان شود افرادی که مطالعه کمی دارن سریع متقاعد میسوند و راهی برای نقد شنیده های خود ندارند دقیقا سخنرانی های اینگونه افراد امثال اقای تهرانی که باعث ایجاد خلق وخوی بدی در جوانان شده مصداق نداشتن قدرت تحلیل ازسوی شنونده و عدم شناخت انها میباشد  
     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی