نقدی منصفانه بر افکار و گفتار شیخ علی اکبر تهرانی و نوه اش زهرا تهرانی

مروری بر انحرافات شیخ علی اکبر تهرانی

شیخ علی اکبر تهرانی چند سالی است که دارد در تهران کلاس برگزار می کند و متاسفانه طرفداران زیادی هم پیدا کرده. اما او لابلای حرف های خوب که می زند، حرف های منحرف و دروغی هم می گوید که تشخیصش برای شاگردان و عوام سخت است. ما در این ,وبلاگ در فضایی کاملا منصفانه، به نقد صحبت ها و مطالب او می پردایم
از دیگر دوستان عزیز هم که مستندات خوبی دارند خواهش می کنیم که برای ما ارسال کنند.
ehsan805@gmail.com

بایگانی
  • ۰
  • ۰

با سلام

در پست قبلی به نقد صحبت های شیخ که توسط  شاگردانش در مجموعه نور هدایت 1 به صورت pdf در سایت خودشان قرار داده شد پرداختیم.

دراین پست، به بررسی مجموعه نور هدایت 2 و نقدهایی بر آن خواهیم پرداخت.

بررسی سخنان جمع آوری شده شیخ علی اکبر تهرانی در فایل نور هدایت 2

این فایل در خود سایت این شخص بارگذاری شده است.

 

شماره 32: شیخ در تاریخ 24/11/1381 خوابی را نقل می کند که دیده است و خودش هم آن را تعبیر می کند که شاگردان این جلسه دارند برای امام زمان عج رشد می کنند.

نقد:

باید دو سوال بسیار مهم از جناب شیخ اکبر تهرانی پرسید و آن اینکه اولا چه کسی به شما گفته است که خواب حجت و دلیل شرعی است؟ چون چند تا داستان درباره خواب انبیاء و ائمه تعریف کرده اید، پس حالا باید خواب حجت شرعی باشد؟؟ اصلا شما از کجا می خواهید بفهمید این خوابی که دیده اید، الهی است یا شیطانی؟؟ از کجا می خواهید بفهمید که این فردی که در خواب دیده اید، امام زمان عج است، یا شیطان؟

در تفسیر قمی ج2 ص356 ، روایتی داریم که شیطان در خواب به شکل حضرت رسول (ص) در آمد . حال شما از کجا می خواهید تشخیص بدهید این خواب های شما که در آن ائمه معصومین(ع) را دیده اید، الهی است؟ مگر نمی دانید که می شود با اجنه ، خواب سازی کرد؟ در کتاب اصول کافی ج 3 ص 483 ، روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که ایشان در جواب کسیکه ادعا می کرد فلام حکم شرع را از خواب، یاد گرفت، فرمودند : دین خدا عزیز تر از آن است که در خواب دیده شود.

بسیاری از فقها و بزرگان شیعه، طبق همین حدیث، خواب را دلیل و حجت شرعی نمی دانند.

به عنوان مثال، شیخ مفید، علامه حلی،میرزای قمی، علامه مجلسی ، آیت الله جوادی آملی و... مباحثی را پیرامون خواب و حدود اعتبار آن بیان فرموده اند.

شما کجا تا بحال دیده اید که یک مرجع تقلید بیاید و بگوید من این حکم را می دهم چون دیشب در خواب بمن اینگونه الهام شد؟!

بله، خواب انبیا و ائمه، همانند وحی است و آنها قدرت تشخیص خواب شیطانی از الهی را دارند، اما جناب شیخ اکبر تهرانی، شما از کجا این قوه را به دست آوردید؟؟

و به عنوان سوال دوم باید از جناب شیخ پرسید که بر فرض این خواب شما درست، اما از کجا تعبیرش را به دست آورید؟؟ آیا خودتان علم تعبیر خواب دارید؟؟

ما نقلی داریم که حتی خود امام خمینی(ره) هم برای تعبیر بعضی خوابهای خود، پیش آیت الله کشمیری (ره) می رفت. لزوما هرکس مجتهد یا فقیه باشد، دلیل بر عالم بودن او بر تعبیر خواب هم  نیست. علم تعبیر خواب علمی هست که خدا به بعضی از افراد این را میدهد.

و حال اینکه جناب شیخ اکبر، خودش خواب هایش را تعبیر می کند، جای سوال است که علم تعبیر را از کجا گرفته است؟

 

شماره 71: شیخ در تاریخ 3/2/1382 گفت هرکس شش ماه در این هیات بیاید، فقیه می شود، چون اینجا از خدا و قرآن و اهل بیت گفته می شود...

 

نقد: باید گفت جناب شیخ، بر چه اساسی شما این حرف را می زنید؟؟ یعنی تمام علما و مراجع و مقام معظم رهبری و... در درس های خود غیر خدا می گویند و فقط شما می گویی خدا؟  یعنی شش ماه حضور در درس آیت الله بهجت و امام خمینی هم کسی را فقیه نمی کرد و فقط حضور در درس شما همه را  فقیه می کند؟؟

سال 82 که شما این حرف را زدی، آیت الله بهجت زنده بودند، پس ایشان هم در کلاسهای خود حرف از خدا و ائمه نمی زند و فقط شما هستی؟؟

کجا نوشته و کدام مکتب اسلام گفته و کجای قرآن و اهل بیت هست که اگر کسی در کلاس درس شما یا امثال شما شش ماه باشد، فقیه می شود؟؟

آیا این افرادی که سالیان دراز است که شاگرد شما هستند، فقیه شده اند؟

کدام فقیه اینگونه رکیک و زشت فحاشی می کند؟

مگر قرآن نگفته است که حتی به بت ها و بت پرست ها هم فحاشی نکنید؟؟

پس چرا شما فحاشی می کنید؟ مگر فقیه نیستید؟؟

 

شماره 74: شیخ در تاریخ 3/2/1382 ، به نقل از نامه یک نفر ، خود را حضرت الحدیث نامید!

 

نقد: در جواب باید گفت جناب حضرت الحدیث، می شود برای ما بعضی احادیثی که خواندی، سندش را بیاوری؟

شما علنا ادعا کردی در شهریور 1394، که اگر دین دوپایه داشته باشد، یکی از پایه ها خواب است!!! خوب شیخ، سند این حدیث را برای ما بیاور.

شما ادعا کردی (فیلم این ادعا در رسانه تصویری شیخ اکبر هست) که شخصی در نماز به فرعون فحش داد و طبق قول پیامبر (ص)، نمازش قبول شد

شما را به جان تمام مقدسات سوگند، شما را به جان نوه ات زهرا تهرانی، بیا و سند این حدیث را برای ما بیاور جناب حضرت الحدیث!

 

شماره 77 : شیخ اکبر: حدود چهل سال پیش یک ختم هایی می گرفتم که شاه از این کشور برود، یک شب محمد رضا شاه به خوابم آمد و گفت اینقدر که فکر می کنی بد نیستم، این مردم هستند که بدند!( سخنرانی تاریخ 4/2/1382)

 

نقد: در جواب این حرف شیخ اکبر باید گفت جناب شیخ، دیگر روی هرچی ضدانقلاب بود را سفید کردی شما!  یعنی با این خواب پریشانت شاه را خوب کردی و مردم را بد؟

آیا نظر امام خمینی (ره) که در صحبت هایت دم از او می زنی هم همین بود راجع به شاه و مردم؟ مردمی که امام بارها آن ها را سرمایه عظیم انقلاب و عامل انقلاب نامید، شما اینگونه با تعریف یک خواب ، آن ها را بد می کنی و شاه نامرد که هزاران نفر از این جوانان را به خاک و خون کشید و سرمایه کشور را به باد فنا داد، آدم خوب می دانی؟؟؟

قضاوت با شما مردم

 

شماره 104: شیخ : در این جلسه جز قرآن و سنت گفته نمی شود و کسی هم نمی تواند از آن ایراد بگیرد و... ( 15/3/1382)

 

نقد: در بالا جواب این حرف های شیخ را دادیم.

هر وقت شیخ برای دو سوالی که در جواب شماره 74 مطرح کردیم، سندی آورد، دیگر به ایشان ایراد نمی گیریم!!

 

شماره 117 : در این صحبت در تاریخ 29 / 3/1382 ، شیخ اطاعت از خودش را اطاعت از رهبری و امام زمان عج می داند!!! و ادعا دارد آنهایی که مطیع محض امام زمان و رهبری هستند، با شیخ هیچ مخالفتی ندارند!!!

نقد: بدون شرح!


..... ادامه دارد.

 

نظرات (۲)

در تفسیر قمی ج2 ص356 ، روایتی داریم که شیطان در خواب به شکل حضرت رسول (ص) در آمد . حال شما از کجا می خواهید تشخیص بدهید این خواب های شما که در آن ائمه معصومین(ع) را دیده اید، الهی است؟ مگر نمی دانید که می شود با اجنه ، خواب سازی کرد؟ در کتاب اصول کافی ج 3 ص 483 ، روایتی از امام صادق(ع) نقل شده است که ایشان در جواب کسیکه ادعا می کرد فلام حکم شرع را از خواب، یاد گرفت، فرمودند : دین خدا عزیز تر از آن است که در خواب دیده شود.

سلام علیکم 
برادر گرامی بنده این اقا رو درست نمیشناسم و جز گفتار اهل بیت را نیز قبول ندارم و هیچ کس هم صد درصد (ع) نیست الی 14 معصوم و نباید از کسی کلی دفاع کرد و فرقه سازی کرد.
ین موضوع را بدانید که و از احادیث جعلی و اسرائیلیات منحرفه دور باشید شیطان هیچ وقت نمی تواند به شکل 14 معصوم در بیاید (در برخی از اخبار هم است حتی به شکل اولیاء الله هم نمی تواند تجسم پیدا کند!!!) اما اولی روقطعا و یقینا درسته اون وقت چطور این نقل رو اینجا مطرح می فرمایید؟
پاسخ:
سلام علیکم
اولا  طبق احادیث معتبر و تائید اسانید حدیث شناس، شیطان می تواند خودش را جای انبیا جا بزند
مگر شما امام و پیامبر را دیده اید؟ اگر کسی بیاید در خواب و بگوید امام زمان است، شما چطور می خواهید تشخیص دهید؟؟
دوما
طبق تفاسیر بعضی از این احادیث، شیطان برای افرادی که اهل بیت را در زمان حیاتشان دیده اند ، نمی تواند به شکل آنها ظاهر شود
نه برای ما که اصلا آن معصومین را ندیده ایم
احادیث را باید با فهم و تفسیر خواند
نه اینکه فقط به ظاهرش بسنده کرد
نمونه هایی داشتیم که شیادان ، اجنه را به عنوان معصومین به خواب شاگردانشان فرستاند و آنها هم گول خوردند

سلام. اون سخنرانی شهریور ۹۴ که راجع به پایه دین دو تا است خواب و... میشود تاریخ دقیقش رو برای بنده پیدا کنید من..ممنوووووون منتظر می مانم 
پاسخ:
سلام عزیزم
بله
چرا نمی شود
12 شهریور 94
دقیقه 31:25
از سایتش می توانید فایل سخنرانی را دانلود کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی